Stichting SonMar Namasté
paars blokje
November 2018

Wim en Marjolein zijn in januari en februari 2018 op de Gaun Farkaschool in actie geweest. Ze liepen mee met de leraar Engels, en introduceerden het ‘learning by doing’ door spel en drama te doen met de leerlingen. Op deze manier passen de leerlingen het Engels toe, waardoor de taal meer betekenisvol is en meer gaat ‘leven’.

Ook heeft Marjolein door middel van creatieve workshops de leerlingen en het team aan het schilderen en knutselen gezet. Iedereen had er veel plezier in! Wim leerde diverse spelletjes aan bij de kinderen en het team. Bij ons afscheid lieten we een grote spelletjeskoffer op school achter.

Op de andere scholen die Stichting Sonmar ondersteunt zijn Wim en Marjolein ook actief geweest. Op de Annapurnaschool in Pokhara zijn muziekinstrumenten gebracht en is de speeltuin helemaal opgeknapt en zijn de muren van de omheining geschilderd in vrolijke kleuren. In Bettyani wordt de speeltuin ook opgeknapt en zijn er lesmaterialen en spelmaterialen gebracht.

In Chitwan, waar de Sapana School staat, is de grote speeltuin gerestaureerd en zijn er speel elementen toegevoegd.

In Bayrabi staat de school die sinds 2018 ook wordt ondersteund door onze stichting. Er moet daar nog vanalles gebeuren…. Zo blijft er overal nog genoeg te doen! Het is mooi om te zien dat alle donaties zo goed kunnen worden ingezet om het onderwijs op diverse scholen in Nepal te verrijken.

In januari 2019 vertrekt Marjolein weer voor een paar weken naar Nepal. Ze gaat onder andere onderzoeken of het bouwen van een speeltuin bij de Bayrabi School een mogelijkheid is.

Op de pagina 'lopende projecten' vind je een overzicht van de andere projecten die stichting SonMar in Nepal uitvoert.

Wilt u de lopende projecten ondersteunen en een bijdrage leveren? Lees hier hoe: de stichting.

blokjes banner
nieuwe moestuin