Stichting SonMar Namasté
groen blokje
Lesgeven in Nepal

In november en december 2009 gaven we les in Pokhara, op de Annapurna Primary School. Deze school is heel arm en krijgt geen enkele subsidie. Er zitten kinderen op van seizoensarbeiders en het aantal wisselt van 35 tot 50 kinderen. We kiezen deze school uit omdat het kleinschalig is en er ook veel eigen inbreng mogelijk is.
We geven Engelse les in de vorm van drama, muziek, creatief en schrijven. Onze contactpersonen Tilak Chettri en zijn dochter Bimla tolken voor ons.
We besluiten om alles wat we verder op de school willen gebruiken aan verf, stiften, gekleurd papier, scharen, lijm etc. te kopen in Pokhara om de lokale economie te ondersteunen.

Dagelijks geven we les, en de leerkrachten blijven steeds vaker bij onze lessen. We betrekken ze bij alles en de samenwerking is goed.
De klaslokalen zijn donker, er zijn kleine ramen met tralies ervoor. De tafels en de banken staan los. Er is geen materiaal. De kinderen hebben een kleine tas met daarin hun schriften en een potlood. We merken dat ze het fijn vinden als ze dingen voor zichzelf hebben. Voor elk kind kopen we een groot plakboek waarin ze schilderen en tekenen en schrijven.
Van ons sponsorgeld laten we een speeltuin aanleggen! Lees daarvoor meer op de pagina ‘Lopende Projecten’.

blokjes banner
puzzelen