Stichting SonMar Namasté
rood blokje Contactpersonen
in Nepal

Stichting SonMar Namasté werkt samen met lokale contactpersonen met wie we inmiddels een goede vertrouwensband hebben opgebouwd.
In Pokhara is Tilak Chettri al sinds 2009 onze steun en toeverlaat. Sinds 2022 heeft hij het projectwerk overgedragen aan Dipak Adhikari. Dipak is de jongere neef van Tilak. Met hem is regelmatig facetime contact, hij bezoekt de projecten en houdt ons op de hoogte. Ook neemt hij deel aan vergaderingen in de regio en pleit dan voor meer aandacht voor de scholen in de regio die we ondersteunen.

In Chitwan is Dhruba Giri onze contactpersoon sinds 2013, we werken veel samen met hem en zijn vrouw rondom de Sapana School. Dhruba is een geziene man in zijn regio en hij doet heel veel projecten via zijn eigen stichting SVSI (www.svsi.org)

Door onze nauwe banden met Tilak , Dipak en Dhruba zijn de lijnen kort. Er zit geen organisatie tussen. We zien ter plekke wat er nodig is, overleggen met hen waar we kunnen ondersteunen, maken direct aan hen geld over.

Zo ook tijdens de Covid periode was de hulp snel daar. We hebben toen extra bijdragen geleverd, mondkapjes, ontsmettings zeep, etc. In 2023 was er een uitbraak van een zeer besmettelijke oogziekte, ook daar konden we snel handelen door onze nauwe contacten.

Wilt u ook een bijdrage leveren?
IBAN: NL72INGB 0004558791, t.n.v. Stichting SonMar Namasté, te IJsselstein.

blokjes banner
Tilak en Dhruba